Efter julen slipper man stressen?

Har jag inte rätt?
Alla stressar sönder sig och allt ska vara perfekt till julen. Men varför? Bara för man haft det så under sin uppväxt, eller för att man själv vill ha det så?
Det är nog stressen som släpper för mig nu när jag varit dödstrött i två dagar nu. Och idag vill jag verkligen städa undan det värsta hemma och ställa varje julklapp på sin plats.
Herregud vilka fina klappar jag har fått!
En radio, extern hårddisk, en tshirt, underkläder, en långärmad träningströja, presentkort, duschsaker, porslin, tekoppar, schampookitt, en bok, en ölmugg, ett halsband, saker till hemmet och massa mer. Man glömmer altid något i all hast. Kom precis nu på att Linda pratade om två saker hon gömt här hemma. Spännande och se vart och när man hittar dom ;)

Igår var vi hos farmor och där åt vi faktiskt tre rätters. Till förrätt var det hårtbröd formade som små skålar med skagenröra och avokado i. Underbart gott!!
Sen varmrätten bestod av köttbullar, potatis, kött, sås och rotfrukter i ugnen. Hur gott som helst det också. Och deserten bestod av tårta som Sofia bakat och jag kan inte säga annat än att den var helt gudomlig!

Sen blev det julklappsutdelning och jag erkänner, det var så tomt hos farmor detta år så man kände sig smått förvirrad när närmare hälften av släkten var borta.
Jag fick porslin i mitt paket, två soppskålar, två muggar och två fat. Fantastiskt fint var det! Men packar jag upp det nu slår jag säkert sönder det så klumpig som jag är. Så jag ska hitta ett bra ställe för det först, sen ska jag ta fram de ;)

Nu tänkte jag bara slänga upp lite kort från denna jul och sen ska jag återgå till mitt, äta lite, slöa lite och kanske sova lite :)













God fortsättning min vänner!

Puss från mej!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack detsamma! LAVVO

2010-12-26 @ 17:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0