Helgen

Hej och hå. Redan Tisdag och man sliter på.
Idag vaknade jag dock med halsont så en stor kopp te med honung fick bli min början. Tänkte också att mornar är alltid värst, men det släpper inte helt. Suck.
Jag har jobbat på occh hämtat saker hos mamma och pappa och slängt lite skit. Börjat städa ur bilen också från alla papper och skräp som jag har där. Snart är den väck och in rullar en ny ;)

Tänkte skriva lite om helgen faktiskt.
I fredags tog jag och Elin bilen mot Sthlm. Stannade för att luncha tillsammans med Jonatan i Västerås. För att hitta honom skulle vi parkera i ett parkeringshus som hette "igor", Elin fick hjälpa mig att se vart man körde in och vi körde in. trodde vi. Vi rullade in under massor av butiker där dom har varuintag bara. Jag fick genast panik och funderade hur tusan vi ska ta oss härifrån. Elin vevade ner rutan och frågade en kille efter vägen ut. Så ut kom vi. Haha, lite trevligt sådär mitt på dagen :)
Sen hittade vi ett nytt. Så vi mötte upp Jonta för jättegod mat och sen skulle vi vidare. Elin hittade en asfin bikini från Monki och jag som har bestämt mej för att inte handla kläder förens i juni fick snällt motstå de fina tröjorna och shortsen som jag hittade!

Vi parkerade i ett annat parkeringhus iaf och där kom vi inte ut eftersom mitt kort inte registrerades så hon släppte ut mig och den parkeringen kostade alltså gratis ;) Härligt!
Vidare till Sthlm och jag gjorde min första fickparkering.
Vi åkte till koffert en snabbis och sen vidare till stan för inköp av jordgubbar, vin, vindruvor och chokladtryfflar. Sen satte vi oss vid vattnet och myste innan vi åkte hem för att somna till en film.

Lördag var det Uppsala och ridning som gällde. Kom dit en halvtimme innan vi skulle börja rida så vi njöt ett tag i solen. Jag och Elin blev tilldelade två stycken bröder som var lite halvsega av sej och höll alltid koll på varandra.



Fjölner och Loki hette dom. Min häst står längst in och han var 27 år gammal, elins var 15 bara :)
Direkt vi red ut från gården så märkte vi båda att de va lite sega av sig, så ledaren för gruppen red tillbaka till oss så vi fick en varsin piska och då ska ni veta att det blev fart på dom :)
Red i skog och småvägar och vi provade att tölta flertal gånger.
Totalt red vi i 2 timmar och det var verkligen en upplevelse!







Efter detta begav vi oss hemåt sthlm igen och duschade. Sen vidare ut till gamla stan för mat och efter det blev det bio. Vi såg på "blue valentine" och den rekomenderar jag verkligen!



Nu ska jag återgå till det som behöver göras för denna dag!
Snart är det påsk och finväder om man ska våga lita på tv:n!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0