Fallskärmshoppning

Jag tänkte berätta coh ge er lite bilder på ett spännande äventyr som alla borde testa någon gång!

Förra veckan bokade jag och E fallskärmshoppning i Västerås, bokade hotell en natt också och åkte dit dagen efter redan.
Vi har pratat om detta länge men bara löst snack så äntligen tog vi tag i det nu.
Kom fram till Västerås redan vid lunch tid så vi chekade in och begav oss ut för en lunch. Kikade in stan lite och handlade. Fikade på ett mysigt fik och bara var, umgicks och hade en perfekt semester.
Vi bestämde oss för att möta upp Jonatan för ett glas vin och lite mat mot kvällen. Så där satt vi och myste. Jonta begav sig tillbaka till jobbet och E och jag tog oss till skybar för ett glas vin till.
Efter det gick vi på bio. Vi såg på "Super 8". Helt okej film, inte alls som jag trodde men endå väldigt bra!

Hem till hotellet för sömn.
Sov hyffsat iaf och sen tog vi tag i den där underbara hotellfrukosten! MUMS!
Man borde bo på hotell oftare ;)
Efter det vilade vi lite till på rummet innan vi packade ihop och chekade ut. Vi var en timme tidiga till fallskärmscentret så vi satt och tittade när annat folk hoppade. Det drog ut på tiden pga vädret men sen gick allting snabbt!



En varsin instruktör kom fram till oss och satte på oss varsin sele typ och berättade lite grann om kommande hopp. Sen kom en varsin fotograf fram som skulle hoppa med oss och snackade lite :)
Sen gick vi ut mot flyget för att hoppa på och sen dra oss uppåt, 4000 m!



Här pirrar det och det svettas, jag börjar fråga mej själv "varför" men hittar inget svar eller en bra förklaring.



Här är det bara en kort stund kvar. Alla andra har hoppat och jag ville att E skulle hoppa innan mig.



Han bara försvann. Snabbt gick det och jag tyckte att detta var idiotiskt! Hur ska jag kunna klara detta?



Herregud vad jag skrek när han bara knuffade på så var vi på väg ner. Mot en säker död tänkte man väl, men herregud vilken kick! Vilken känsla att bara rasa neråt och knappt kunna göra annat än le. Jag skrek som aldrig förr men sen ville jag bara göra om det! =) Vi rasade ner genom moln och sen fick man bra utsikt när man seglade neråt.







Så himla häftigt det var! Väldigt skakis i benen när jag kom ner men det gick över snabbt!
Vi kände båda två att vi ville köra igen och att det var lätt värt det!

Jag har det också på film och det är jag glad över!!

Nu har ni fått tagit del av detta och jag hoppas ni gillar det. Gör det!! Vad vore livet utan äventyr?

Puss
/Emma


Kommentarer
Postat av: syrran

Modiga du! Jag är impad! Ser häftigt ut! Gissa om vi saknar dej!! KOM HIT! Lavvo!

2011-08-02 @ 09:40:27
URL: http://aisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0