Hemmafru Emma

Haha! Ja, idag har varit en toppen dag faktiskt!
Vaknade med E hyffsat tidigt, gjorde mej klar och drack kaffe, läste lite i en bok och sen åkte jag hem till mamma och pappa för att höra hur deras vecka på Kreta har varit. Drack en kaffe där med. Sen tog jag med mej mamma för att plocka röda vinbär hemma hos familjen Röyttä. Fick ihop en heldel och ska nog dit och norpa lite till inom någon dag :)
Sen hem för att börja städa och plocka undan allt som ligger framme hela tiden. Bytt sängkläder också!
Ner för att kolla på herrarnas match och sen handlade jag hem för att kunna baka.
Fick man hos päronen idag också, det är lyx!

Väl hemma igen fortsatte jag städa undan som tusan och började baka.
Resultatet är ett skinande hem som snart ska fyllas med tända ljus och en stor kopp te med macka framför en film så ska jag invänta E som kommer hem från Västerås.



Fick olika kryddor, en liten flaska ouzo och honung av ma&pa då jag vattnat blommorna hemma. Tusen tack!



Snickerskaka ;)



Och här är anledningen till de röda vinbären, En vinbärskaka som Farmor Margit alltid gjorde. Blev helt okej resultat för att vara första gången faktiskt!

Någon som vet om röd vinbärssaft är gott? Funderar på att slänga ihop lite sån i veckan kanske :)

Nu ska jag återgå till mitt kvällsmys och fixa iordning te och macka!

Puss
/E

Kommentarer
Postat av: mamma

Kommer du inte ihåg mammas vinbärssaft med citron!!? Jag har recept på både svarta och röda. LAVVO.

2011-08-07 @ 11:31:46
Postat av: Sofia

Röd vinbärssaft är toooookgott!



‎2 l bär. 6 dl vatten, koka-mosa-sila, 6 dl socker, koka upp, skumma av, klart!



Tips med kakan, vänd ner bären i marängsmeten istället för att strö ovanpå :-)

2011-08-07 @ 13:20:55
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com
Postat av: Icka

Mamma brukar göra röda vinbärssaft med citron! SMARR!

2011-08-07 @ 22:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0