Bra start, halvtaskigt slut!

Har väl fått undan lite idag.
Men vad gör man egentligen när man inser att ett jobb som innebär kvällar och helger (plus jobb på ens lediga helger) inte passar en?
Jag klarar inte av att sitta rätt upp och ner två vardagar i veckan ungefär. Att alla andra jobbar och jag är ledig. Två dagar är också för kort tid för att åka iväg på.

Man längtar egentligen efter ett 7-16 jobb, med matrast där man vet att man kan äta i lugn och ro och hinna med en kopp kaffe. Där man pratar och kanske planerar helgen med kollegorna. Vad man ska göra osv. man vet att helgerna är ledig tid och lika med röda dagar..
Jag lär nog aldrig hitta det jobbet här i kommun. Ingen utbildning. Inget jobb.
Man får då ta det som blir över och trivas tydligen.

Och när man vill ha råd och ett gott skratt, ja då sitter dom på andra sidan jorden och mår gött.
Blir galen faktiskt.
Jag bryter ihop och skäms lite. Skäms för mycket.

Men ja, jag har aldrig någonsin saknat en vän så som jag gjort idag.
Att ha någon, att prata, att ses, att skratta osv. Herregud!

Nej. Jag lär väl ta mej upp. Har tvätt kvar i torkrummet och maten lär ju absolut inte laga sig själv. Det gör den aldrig för er som inte visste.

Tack och hej. Leverpastej

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag undrade varför du inte dök upp! Nu vet jag. Du ska ju inte sitta rätt upp och ner när du är ledig! Det är ju då du (tråkigt nog) ska och måste göra det som inte kan göras ogjort i ett hem. Och sedan också se till att du gör något du tycker är kul, med eller utan vänner! Jag blir hemma imorgon också, så om du tänker komma hit kan du väl försöka komma ihåg plast byttor!!! LAVVO. Kaffe har jag, inget bröd!! LAVVO igen.

2011-12-13 @ 21:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0