Tankar, bilder, minnen..

Nu kommer här ett inlägg med mycket funderingar på hur tusan man ska hitta lösningar på allt. Kanske inte ett kul inlägg, men endå ett tänkvärt?!

Ni vet, man har mycket planer, drömmar och funderingar över hur man ska få livet att gå ihop. Man vill resa, men inte jobba. Man vill bara ha massor med pengar och leva livet. Samtidigt skulle man nog få nog av detta efter ett tag.
Jag skulle aldrig kunna tänka mej ett jobb, 7-16, fyra veckors semester och lediga helger. De där fyra veckorna går ju så enormt fort förbi. Jag vill ha ett halvårs semester så man hinner med allt man vill utan att stressa!


Jag har också kännt att dygnet har för få timmar. Eller så är det bara jag som är så fruktansvärt oeffektiv :)
Man vill gärna hitta en balans mellan att ha det fint hemma och endå kunan slappna av och skita i en hög med kläder på några timmar. Man måste kunna slappna av och inte hela tiden tänka på att det ska vara kliniskt rent hemma.
Vem bryr sig egentligen? Så länge det inte står tallrikar med matrester framme och börjat likta, skitiga träningskläder eller annat som inte är alltför trevligt.

Tänk att man nästan varje dag skapar sig minnen.  Om några år kommer jag minnas denna dag som den dag jag var som mest klumpig på flottaren (om det inte blir en värre repris snart så)
Började med att en såsslev fastnade i mitt förkläde och jag svängde runt med den där, sås på golvet och hela mig (byxan iaf). En stund senare står jag och håller upp en portion fisk med potatis. Den stod på kanten och jag hade kontroll. Memo kom sen för att hålla upp sin mat och då lyckades vi båda på något bra, klumpigt vis, dra ner den där tallriken så det ligger massor med porslin och fisk överallt. Superlång kö på detta! :)

Igår åkte vi ut till stugan på soppmiddag. Vi stekte fläskpannkakor, åkte skoter, busade i snön och myste till 100. Sen åkte vi över till Måseskär och spelade spel med mamma, pappa och Anna. (det var alltså jag och E som åkte ut :))
Vi kom hem vid halv tolv och som sagt har jag jobbat idag.
Nu ska jag slänga upp lite kort, plocka pyttelite hemma, börja med mat och invänta min snygge kille!
Mys med ljus och täcke i soffan! Jag kommer somna på stört!





Morbror Per som var mästare på att kasta pannkaka :)





Mysigt på Trolludden!



Jag älskar verkligen Måseskär!
Ska ta min gubbe med ut dit för övernattning och skoteråkning! En stor brasa och dass! Det är grejjer det! :)

Puss
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0