Gröna lund, Sockervadd, Måsskit, skrapade knän och förlust!

Minadagar har fyllts av glädje och sorg. I fredags åkte jag med mamma och pappa till Sthlm och där fanns Elin, Elvira, Stina, Anna och Angelika!
Det blev hemmagjord piza och en film på kvällen innan vi la oss för att på lördag morgon bli väckt av Elvira.
Vi myste lite på morgonen innan vi klädde oss för en dag med shopping och Gröna lund. Tyvärr kommer inga kort då min batteriladdare är spårlöst försvunnen :(
Jag shoppade lite smått och gott faktiskt! Tog med mej Elvira på H&M för att köpa henne en klänning, och hon hittade minsann en riktig prinsessklänning som hon prompt skulle ha! Ute på plattan sen provade hon den och hon strålade av glädje där hon snurrade runt med den och log och sa att nu var hon en riktig prinsessa!
Sen begav vi oss till Grönan och det var verkligen en Elvira fylld av förväntningar!
Vi åkte massor av karuseller, speladepå chokladhjul och åt sockervadd i mängder! Jag ramlade även i en trappa med Elvira på ruggen och gled fram på knäna så nu är dom lagomt skrapade till helgens festligheter och med en knälång klänning så är det perfekt! ;)
Vi satt även och åt på en brygga allihopa när vi inser att det droppade måsskit på oss från en lampa. Se sätter Elvira sin hand på min rygg där jag har en stor måsskitsbläffa :D haha!

Vid elva på kvällen kom vi hem och hoppade i säng allihopa. Söndag morgon och jag skulle ta tåget hem för en match.
Tidigt och trött. Sätter mej som vanligt i fel vagn för att inte kunna sova. Skrikande ungar, folk som tycker det är ascoolt att spela sin egen musik för alla andra i vagnen osv. Nej usch, jag som ville sova!

Hem och direkt till vallen. Ingen bra uppvärmning alls, inge stretch, inge uppvärmda armar osv.
Vi fick stryk med 0-2 tyvärr.
Efter det selins och mat och sen fårcafét för te och tårtbit!
En mysig söndag trots allt!

Nu har jag ätit och gjort mej klar, ska bara diska och bädda sängen sen ska jag jobba och njuta halvt av dagen!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0