Ledig helg.. igen!

Hejhopp!
Känner för att skriva ner mina tankar och planer nu! :) Lite grubblande fram och tillbaka kanske.
Jag insåg idag att det alltid flyter på för mej med jobb.
Jag har haft sommarjobb hos Vansbrohem och provat på olika där, när trappstäderskan sen blev sjukskriven blev jag erbjuden detta jobb eftersom jag sommarjobbat med det osv. Så har det fortsatt.
Städjobb började jag med tidigt, hjälpte Anna lite till och från och sen får jag massor själv nu. Lägenhetsstäd och flyttstädning och fönstertvättning och smått.
Jag fick jobb direkt på konsum när jag var in och frågade, lika med bion.
Bion är jag kvar på och jag älskar det jobbet. Jag tycker det är kul och man får se filmerna. Och nu när det är digitalt och 3D är det ju inte direkt sämre.

När jag hade utbildat mig till massör och det dök upp ett sånt jobb i Sälen var jag inte sen att ansöka. Fick åka på intervju och med mej hade jag Jonna som sällskap. Över en kop kaffe fick jag beskedet "jobbet är ditt om du vill ha det!" Där jag fick jag det direkt och jag tackade ja. Sade dock upp mig efter en månad. Att massera 10 timmar om dagen och sen inte kunna sova pga korridorboende var inte värt de få kronorna jag kunde spara.
Åkte hem igen och fick tillbaka tädjobbet som jag bara hade tjänstledigt från.

När jag nyss bara fick halvtid igen så fick jag jobb på restaurang Saltvik så jag kundefylla ut dagarna och timmarna.
På min födelsedag ringde Amanada från Flottaren och undrade omjag ville ha en anställning på 75% där.
Jag tackade ja till detta och den 1 November tar jag tjänstledigt från städningen och börjar där istället.
Känns skönt!
Mina tankar med detta är att helst ska jag inte falla tillbaka på städning efter Flottaren utan antingen prova något nytt, eller ta mitt pick och pack och flytta några mil härifrån.
Innan dess så ska jag slita fram varenda krona som jag kan. För nu har jag många hållpunkter i mitt liv den närmaste tiden! :)

Australien är nära också. Tur&retur för 7700 kan man inte direkt tacka nej till. och nu väntar jag bara på besked om jag får sällskap eller inte, det verkar iaf så! =) Sen bokar jag och drar iväg runt 11 Jan. 4 härliga veckor utomlands med sol bad och sevärdheter! Kan inte bli bättre!

Man tror alltid att man inte kan bli starkare när man brytit ihop och kommit upp igen. Men det kan man. Detta år har det hänt så himla mycket saker som förändrar mig som person och livet är inte alls som jag trodde riktigt. Men jag lär mig att leva med kriser, med depp och med längtan till mina systrar. Man blir så himla glad när man väl ses och det är mina två bästa vänner!
Man är lyckligt lottat att ha dom!

Förut trivdes jag inte alls över att vara ensam. Men nu känner jag mej så säker och provar mej fram med mycket. Läser, pysslar, stickar och bara dansar runt :) Ler mej igenom saker och tänker positivt.

E är ett enormt stöd också, att bara diskutera och bolla saker stärker mej så himla mycket. Och att verkligen få insikt med andra ord är det bästa!

Nu har jag precis jobbat lite så jag har strykit några punkter från min lista. Åt med E och Timmie på lunchen och har handlat.
Jag ska städa klart här hemma. Åka och handla städsaker och ha allt klart så jag kan ägna all tid åt att städa ur en lägenhet under helgen!
7 timmar på flottaren ska också avverkas, jobb! Längtar faktiskt :)

Kärlek till er, min familj, ni betyder allt!

/Emma

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå! Ni är mina bästaste vänner med! Utan tvekan<3

2011-10-22 @ 14:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0