Hemlig Resa 7-10 Oktober

Då ska vi se. Igår hade jg inte tid att blogga då jag hade fullt upp med att ordagrannt inte göra någonting! :)
Men nu ska ni få höra!
 
På min födelsedag fick jag ett papper av Elin där det stod att jag skulle vara klar kl 09 på söndagsmorgonen. Varmt klädd och en väska med kläder med mej. Ju mindre desto bättre.
Och av Mamma&Pappa fick jag ett papper där det stod att de betalar boende på hemlig ort den 7-10. Väldigt spännande. Har varit inne på fjällvandring och spabesök. Men oj så fel jag hade!
 
I söndags stod jag redo och Elin hämtade mej. Började gå neråt byn och plötsligt kommer pappa och hämtar upp oss med bilen.
Bara att hoppa i då!
Började åka mot Ludvika och jag kunde inte lista ut något alls. Sov till och från och sen stannade vi för fikapaus. Då har dom köpt med räkmacka och kaffe. Så vi sitter på en liten väg i det fina vädret och fikar för fullt.
Sen åker vi vidare. Mot Nyköping. Pappa svänger in på långtidsparkeringen vid Skavsta flygplats och jag tror dom bara ska jävlas. Men han parkerar och vi kliver ur.
Får ett papper av Elin där det avslöjas att vi ska till Edinburgh! Tårögd börjar jag skratta och fattar inget! Jag hade ju inget pass med mej!
Och pappa ska också med! Trodde att han bara skulle släppa av oss. Sjukt kul!!
 
Så vi drar iväg och landar efter två timmar. Chekar in på hotellet och lämnar väskorna. Går ut för att leta efter något att äta på en av alla pubar. Hittade till slut en sjukt mysig, "Dirty Dicks" heter den. Låter inte super mysig kanske men oj vilken cool inredning. Och sjukt god mat också!
 
Vidare på lite koll av stan och sen hem för att sova.
Måndagen gick vi upp till Edinburgh castle och gick in där. Väldigt intressant och fina byggnader. fin utsikt över percis hela stan också! Klockan ett varje dag avlossade dom ett skott från en kanon så vi såg det och sen fikade vi där.
Begav oss neråt igen för att gå the royal mile. Men pappa smet in på en whiskeyprovning och rundtur så jag och Elin gick ner på Grassmarket och kikade. Inget speciellt alls där, mest pubar bara. Mötte upp pappa igen och fortsatte gå "The royal Mile". När vi kom längst bort så fortsatte vi gå upp på en stor kulle, eller berg kanske jag ska säga i detta fall. Nog har vi gått mycket ska ni veta!
 
Tisdagen blev det shopping och bara lite strosande runt, lika med onsdagen. Vi gjorde allt vi ville hinna med att se och endå ta det lugnt.
En väldigt fin stad, men grå. Inga färgglada byggnader alls.
Besökt ett antal pubar och druckit öl, ätit gott och bara njutit! En helt fantastisk present som jag absolut inte hade förväntat mig!
 
Här kommer lite bilder!!
 
 
Mat på "Dirty Dicks"
 
 
Edinburgh Castle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0