Lycka?!

Vad är lycka och hur kan alla tolka lycka på så olika sätt?
Det finns dom som bara blir lycklig av pengar. Sen finns det dom som blir lyckliga av att få äta något lite lyxigare en dag. Lycka är så olika för alla personer.
 
Jag blir lycklig av att ha folk omkring mej som tycker om mig för den jag är. Som kan vara ärlig och rättvis mot mig och inte smyga med saker.
Jag blir lycklig när Elvira eller Stina ringer för att bara säga "hej" eller "godnatt".
 
Lycklig blir jag av att känna mig uppskattat, få en bukett blommor eller få hjälp med något vardagligt.
Det är så små enkla saker som gör mej lycklig. Förmodligen för att det är sånt som underlättar enormt!
 
Lycka är också när jag får beröm, mer ansvar och får förtroende.
Jag kan skriva hur mycket som helst egentligen om olika definitioner på lycka, men man kommer aldrig bli lycklig av samma saker.
 
*
 
Idag blev det en hel del timmar på flottaren gjorda, en powerwalk runt saltvik direkt efter med Mumford and Sons i öronen. När jag började gå var det +5 ute och när jag kommit till andra bron snöade det och var minus 0.5 ute.
Sjukt vad vädret växlade.
Gick och funderade på en massa saker. Som varför man aldrig tar tag i det där som man sagt i fleera år att man ska göra. Varför?!
 
Kollade utbildningar igår, Funderar på en "Hot stone massage" utbildning i Bromma i Maj. Vad tror ni om det, ni som läser min blogg?! Skulle ni vilja prova på eller har någon erfarenhet av det?
 
Avslutade kvällen med min gravida vän Linda och Martin, längst fram i biosalongen till filmen "this is 40". Helt okej film, lite speciell men samtidigt så var ju "på smällen" också speciell så.

Det är så fantastiskt fint att vara gravid måste jag säga, Otroligt fin mage Linda! :) Myyys!
 
Nu bäddar jag ner mej med tända ljus, täcke, filt och en ny bok som ska plöjas igenom!
 
 
Lycka att bli bjuden på hotell, champagne, blommor, 3 rätters och kanon gott vin på nyår!
 
 
Lycka att få en resa i present tillsammans med Pappa&Elin till Edinburgh !
 
 
Lycka att få stå hand i hand med någon man älskar på en resa man aldrig kommer glömma. På en strand i Byron Bay!

Kommentarer
Postat av: LindaBoo

Tihi!! Tack;) tack för en trevlig stund i biostolen oxå;) gör vi om snart igen! Puss <3

2013-04-06 @ 23:12:46
URL: http://lillatosa.blogspot.se
Postat av: Amanda

Vad fint skrivet, det sista med stranden, jag håller med dig! Och fin bild =)

2013-04-13 @ 23:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0