Jag gråter

I en värme som man inte är bortskämd med och som jag älskar har kommit hit, då gråter jag.
Jag är trött på den här lägenheten, trött på att alltid ha stora planer men aldrig få tummen ur att göra klart.
Sen grubblar man på vem som ens bryr sig om vad jag gör för saker mer än jag. Vem ska se det? Vi får ju liksom aldrig besök och att bjuda hem folk är bara krångligt?!
När blev jag den personen jag är just nu?
Jag tror att jag var mer livligare förut, påhittig, galen och mer driv för olika saker.
 
Varför gråter jag? Varför tycker jag synd om mej själv? Varför mår jag såhär? Just idag?
Jag har nog för mycket jobb. Jag erkänner. Jag är så slut så jag orkar bara kolla på allt damm och disk här hemma med likgiltig blick för att sen gå ifrån det.
jag orkar inte ta tag i det!
Jag orkar inte tvätta den kortärmade skjortan som jag borde ha imorgon på systemet, kommer bli galet hett inne i den lilla butiken!
Vänjer mig med tanken på att svettas hela morgondagen!
 
Jag vill bara ha den dära bästisen att ringa och skvallra med. Jag tänker alltid på Elin&Matilda och deras relation, jag avundas dom!
Jag själv har ingen sån, som jag känt sen jag var så liten och som man alltid haft. Jag har vänner från olika stadier i livet, det har jag, men inget mer.
 
Jag drömmer om mitt nya kök jag försöker skapa mig. Vissa dagar målas det för fullt medans andra dagar sitter jag och funderar på vad jag gör? För vem? Och sen då, när det är klart?
 
Jag vet ju innerst inne att jag blir glad när det är klart, men jag önskar så gärna att någon uppskattade de små saker jag gör här hemma, och något fint ord sitter aldrig fel. Man blir så otroligt mer motiverad av att få höra bra saker, både privat och i jobb, klädväg och annat.
 
Nu blev det kanske rörigt, men det är så otroligt mycket skönare att ha skrivit av sig, man har lättat sitt hjärta, till alla er som läser, släkt, familj och vänner! Jag är så otroligt glad att ni finns och i helgen ska jag packa en massa goda saker och bege mej till stugan med en luftmadrass och bara flyta omkring guppandes i solen och vattnet! En helg som laddar mina batterier något enormt! Så får det bli!
Om jag får för mamma förstås! ;)
 
Slår upp min bok igen och njuter av värmen, och tar nya tag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Lavvo<3

2013-07-25 @ 21:52:07
Postat av: mamma

Det är klart du får! Men då får du sällskap av pappa och mig, vi åker ut idag! LAVVO.

2013-07-26 @ 08:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0