Att tillåta sig själv

Igår var en såndär dag då jag kände att "jag borde göra något åt allting". Men jag bädade istället ner mej i soffan, läste ut en bok och började på en ny som jag nu helt har fastnat i!
Tog mej iaf ner för att tvätta några maskiner, körde mina saker till mitt företag och promenerade till affären för att handla.
Igår em/kväll var det så mycket positivt som hände och som jag gjorde så nu håller jag alla mina tummar och tår för det bästa! Det vore så fantastiskt!!
 
Idag vaknade jag pigg och utvilad vid sju. Bara för det så låg jag kvar och kollade på "friends" och somnade om!
Men det är otroligt härligt just nu. Det är ljust ute tidigt, solen lyser och man strosar runt hemma mer frukost och kaffe hela förmiddagen! Detta är underbart måste jag säga!
Inspirerad av att peppa mig själv med nya utmaningar har jag också blivit och jag har insett att jag inte alls behöver sopa alla trappor idag. Varför gör jag inte en plan ist, dela upp det på tis/ons och sen tors/fre?! Mycket bättre än att stressa och veta hur jag blir. Så får det bli, lugnt och sansat!
 
Nu ska jag bädda rent i sängen och byta våra kuddar. Äntligen hela och rena kuddar! Ska bli härligt att krypa ner ikväll, efter att ha ätit kycklingwok med ris!
 
Lev och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0