En härligt lång helg!

Mycket på men samtidigt härligt när man kan jobba undan den lite när man vill!
I onsdags tog jag mej mod till att fråga ledig i lördags. Kände att en heldag ute med skoter och härligt folk lockade mer än tre timmars jobb mittpå dagen.
Där ger jag mej själv en klapp på axeln för att jag ens fick tummen ur!
Men min härliga helg började redan i fredags då jag hängde på Elin och Erik till Stafettvasan där dom hade ett Lyko.se lag.
Släppte av Erik och åkte till sista bytet där Elin skulle köra!
Tog med mej Erik och åkte mot Mora för att heja fram Elin ända i mål!
Dom fick en bra tid för att vara första gången och bara spontant slängt ihop ett lag på fyra dagar! Härligt och en rolig dag!
 
Vidare hemåt för en lång varm dusch och sen mat. Dock fick vi inte beställa någon mat på flottaren så vi vandrade snällt vidare till saltvik och käkade pasta!
Vidare hem till Elin där vi tog ett glas vin med härliga vänner innan vi gick till selins och sa hej. Hemåt igen vid ett och tvärsomnade!

Upp tidigt för att ordna frukost och lite picknick till skoterdagen!
Tankade pappas skoter och sen mötte Anna och jag upp Erik vid tjejsims starten. Åkte vidare till Glatjärn där vi skulle möta upp alla andra. Elin&Mattias, Elsie, Elin, Rickard och Timmie. Ett stort gäng. Åkte vidare men visade sig att vi bara åkt runt i en cirkel. Tog oss sen mot Järna efter många om och men. 
På en myr dog pappas skoter och vi fick trycka ihop oss på de fungerande skotrarna. Som tur var var det bara en skruv som ska fixas dit.
 
Gjorde upp en eld vid Säxen tror jag det var och grillade korv, njöt av solen och skrattade!
 
 
Åkte vidare upp mot fredagsmyren och åkte lite innan vi skulle dra oss hemåt. På vägen ner fick Rickard slut på bensin så vi fick dela upp oss. Vi drog vidare för att bogsera skotern till närmaste väg då Johan kom med bil och släp för att hämta den. Tusen tack!
 
Erik och jag tog oss vidare till Vansbro och anlände vid strax efter sex och då var det mörkt. Tur!
 
Åkte och handlade, slängde in en fiskgratäng i ugnen och åt. Sen tvärsomnade vi!
Vaknade tidigt på söndag båda två så vi körde som vanligt på vasaloppsfrukost.
 
 
Nygräddade Crosianter och kaffe!
Vi har också bestämt oss för att den 17 mars 08:00 anmäler vi oss till Vasaloppet 2014! Nu kör vi på!! ;)
 
Jag drog och jobbade 4 h och Erik tvättade våran masstvätt. Jag tog över då han började jobba.
Nu är det rent och fräscht och hemmet börjar ta form.
Men man kan göra roligare saker än att städa, och det håller jag på! :)
 
Nu blir det jobb och ikväll Yoga! Underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0