Resa, förkylning och teknikfunderingar!?

Hemma efter en toppen vecka i Grekland, Kreta. Varmt varje dag, solat, badat, busat, shoppat, myst och bara varit!
Bilder och allt kommer!
 
Blev såklart förkyld andra dagen och har varit och är ännu förkyld. Hostar, snorar och nu kommer svettningar och trötthet. Well, sånt som händer!
Elvira beskrev det som så "Emma, när manåker från kallt till varm så kan man bli lite sjuk, det är ju sånt som kan hända!" Helt rätt! :)
 
Det har varit otroligt skönt att inte ha någon tv, dator eller mobil vid sig hela dagarna. Man börjar bli skrämd när man verkligen tänker på hur beroende alla är av detta moderna samhälle. Man ska vara uppkopplad precis hela tiden. Man kan inte ens njuta ev en fika och socialt snack på en kvart med någon som man inte har träffat på ett tag.
Till och med när jag låg på stranden var det iaf varannan som satt med sina Iphones och höll på med facebook, twitter, instagram mm.
Som jag läste någonstans så pressar man folk hela tiden då man lägger upp bilder. Man får andra folk att må dåligt och man ska själv framstå som den bästa, snyggaste, roligaste, klokaste och rikaste. Det ska alltid vara detta, bekräftelsebehov!
 
Tänk om man växt upp tidigare, då man kom hem till varandra på fika, middagar eller bara spontant på ett glas vin. Man pratade, diskuterade och skrattade! Jag vill ha det så, men jag är otroligt ensam om det! Tyvärr. Dagens samhälle går utför just i denna åsikt. Visst kan det vara bra vissa tillfällen, att kunna ha tillgång till internet när som helst. Önskar det vore mobilfritt istället :)
 
Men men. Nog om det!
Jag har sån otrolig torrhosta så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Bad E köpa med glass hem så får vi se om det kan hjälpa. Imorgon har jag en lång arbetsdag men som det känns nu får den lov att bli uppdelad i flera bitar. Det återstår att se!
 
Till helgen väntar ytterligare en barrunda, "baris 2,0." Kommer bli great!!
 
Puss
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0