Att behöva längta och känna sig ensam.

Nu ser jag tillbaka, till 2 år sedan. Då Elin drog iväg till Australien på obestämd tid och jag hade panik. Klart det var kul för henne, men jag då?
 
På onsdag morgon drar hon iväg igen. Denna gång tillsammans med Mattias, Anna och Johanna.
Nu har hon funnits hemma i strax över ett år och man har kunnat åka dit för spontana snack över en kopp kaffe, en skotertur i fina vår vädret till ställen som vi inte ens visste om. Bilturer, övningskörning och en massa baris rundor!
 
Jag kommer längta ihjäl mig den första tiden. På att känna mej ensam och inte kunna spontan ringa. Samtidigt kommer jag vara så glad för hennes skull, att hon gör det hon vill, dessa resor och att jag kanske får tummen ur och hälsar på. För det är tanken. 3 veckor i januari. Det enda som kan stoppa mig är ekonomin! Men nu jäklar ska det kämpas som aldrig förr :)
 
Bjöd med mej Elin på selins ikväll, två-rätters och ett glas vin. Otroligt trevligt, spontant och enkelt. Det är just det som kommer saknas sen.
 
Förlåt att jag skriver det Elin, men du vet hur jag är :)
 
Nu ska jag ta och bläddra i min bokhög efter en ny, spännande bok att börja plöja igenom! Ska också skriva en liten postis lapp om småsaker som jag måste styra upp imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du får hålla till godo med mamma! Älskar dig! LAVVO

2013-10-07 @ 22:09:20
Postat av: Anna

Å mej.. LAVVO! (jag kommer också sakna ihjäl mej! )

2013-10-08 @ 08:59:48
URL: http://www.aisraelsson.blogg.se
Postat av: Anonym

farmor finns också!

2013-10-08 @ 09:38:15
Postat av: LindaBoo

Jag med;) å Nellie oxå för den delen! Inte för vi kanske kan Åland skoter å så! Men fika är vi bra på;)

2013-10-08 @ 10:57:16
URL: http://lillatosa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0