Lidingöloppet 2013

Då var vi igång med att genomföra hela klassikern.
Trots min dåliga träning innan loppet var jag förvånansvärt lugn. Starten var trång, valde att ta det lugnt och småjogga/gå en bit.
Sen började jag känna ett bra tempo med jogg som jag körde på med en bra bit.
Blev peppad av Erik som stod på några ställen längs med banan! Då får man ny energi och lika alla som står och hejar på oss som springer. Man blir så glad och mer energi infinner sig!
 
Kände vid 15 km att det var något med vänster fot som inte var som det skulle. En tå tryckte som tusan och jag började misstänka nageltrång. Har aldrig haft det i hela mitt liv men nu skulle det givetvis komma.
Fick hitta ett nytt sätt att springa på med vänster foten, sprang med den innåt istället. Varje nedförsbacke var en plåga eftersom tån trycktes mot skon. Men samtidigt kämpade jag mot klockan för att få en tid under fyra timmar.
Insåg då det bara var ca 9 km kvar att jag absolut inte hinner springa in på under fyra timmar. satsade istället på att komma i mål innan kl 18. Körde på och hade mycket krafetr kvar på slutet, sprang mer och mer och glömde bort tån. Nästan i mål fick jag otroligt mycket puschning av Rickard, Elin, Erik och Erika så då var det bara med lätta steg att springa in imål!
 
Men mina tår! Det är blåsor frampå tårna, på sidan av stortån och som sagt måste det vara nageltrång på vänster fot.
Träninsgvärk i benen har infunnit sig och jag stapplar runt här hemma. Jag hoppas att morgondagen blir liiite bättre! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var en lång dag men endå flöt det på ganska bra! Jag är otroligt stolt över mig själv, att jag klarade det och på en okej tid med tanke på att det längsta jag sprungit i sträck innan loppet på 3 mil var 3,6 KM! Den ni! Så nu har jag tränat så det räcker för ett år nästan ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Heja Emma! LAVVO!!!!

2013-09-29 @ 22:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0