Mer bilder från NY


Times square by night










Jag skulle absolut rekomendera alla att åka till NY. Det är sjukt stort, finns otroligt mycket olika saker att göra, finns något för alla verkligen!Det är en upplevelse att bara strosa runt och se alla människor, alla skyltar, butiker och saker som finns att göra!
Besöket till ground zero, WTC, var sjukt. Jag blev så tyslåten, tankspridd och ledsen. Hur var det för alla som var med om det? Alla som blev fast i dessa enorma byggnader, allas namn som stod runt varje torn, teckningar från barn som miste sin pappa som satt vid minnesplatsen. Alla blommor, flaggor, bilder. Hur kan man göra något sånt mot andra människor? Varför?
Vi gick runt vid ground zero den 11/9 och det var så sjukt mycket poliser och säkerhetsvakter runt omkring där. Bara anhöriga fick besöka platsen då. Dagen efter, då vi gick in var det inte alls samma mängd människor och poliser där. Det är 12 år sedan det hände och jag kommer ihåg det så tydligt!
Nu har jag faktiskt gjort mej klar för dagen så jag ska plocka undan lite här hemma sen ska jag jobba, och uträtta lite småsaker som man alltid skjuter på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0