Långsemester - hade velat haft längre!

Då var man hemma igen. Hemma i lilla Vansbro.
Semstern har varit helt fantastisk! Varmt, skönt, fint, roligt, tårfyllt och allt som hör en semester till! Klart att man hade velat stanna längre, se mer och ha mer semester, men resekassan räcker liksom inte till. Så nu är det bara att köra på igen tills nästa gång och jag har redan planer som känns otroligt realistiska, men vi får se vart vägarna bär och hur allting ser ut i framtiden! 
 
Har tagot så sjukt mycket bilder så man vet inte riktigt vart man ska börja. Får bli några bildbomber här framöver!
 
Att kliva i taxin i Havanna och åka till Elin och co var fantastikskt. Dels är det i stort sett bara gamla bilar på Kuba. Och att sätta sig i en, för oss, raggarbil till taxi fick mig att le hela vägen. Såå Kuba! Släppte av oss och visade dörren till boendet. Kliver in och där sitter Mattias. Efter kommer Anna, Johanna och Elin! Det var som en sten som lättade, tårarna rann och glädjen var där! Helt underbart!
Man bor hos familjer och där bodde vi två nätter. Fick middag och frukost, såg nya Havanna och trivdes med att bara vara innan vi påbörjade vår resa genom Kuba.
 
Hann med 5 ställen på vår två veckor långa visit. Hade velat sett mer och så såklart, men tide räcker inte till och jag är supernöjd med det vi sett och gjort. Badat, solat, snorklat, rökt cigarr, sett vattenfall, orkideéträdgård, vandrat, ätit gott, ätit mindre gott, sett solnedgångar, druckit drinkar på stranden, åkt taxi, shoppat, prutat, mm. 
 
Har hunnit smålanda hemma, packat upp halva väskan och kört lite tvätt till mor&far, åkt 4 km på skidorna, börjat bokfört, kollat igenom post, ätit en rejäl pizza, druckit rödvin och ordnat med saker som väntat. Lagt in kort, börjat sortera korten och en massa mer. 
Imorgon tror jag det blir tacos till mat. Som man väntat! :)
 
Ska nu ta fram min plåtburk som jag tagit från en Jack Daniels flaska, lägga i mina första pengar till min nästa långresa och känna mig nöjd med resan jag varit på, och börja längta till min nästa resa. Den kommer bli absolut underbar!!
 
Snart kommer kort, och då massor av kort :)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Välkommen hem!

2014-02-09 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0